Lista osób zakwalifikowanych do finału VII edycji
Konkurs OWoGŚPrzedstawiamy listę osób, które po ocenie prac przez jurorów otrzymały minimum 75 punktów:
| Uczeń | Szkoła | Temat | 
| Klaudia Wierzgoń | Zespół Szkół nr 2, Jastrzębie – Zdrój | G.T1 Walory przyrodnicze, kulturowe i społeczne miejscowości/gminy położonej na Górnym Śląsku szansą na jej rozwój w XXI wieku (wizja – projekt rozwoju miejscowości /gminy w najbliższych 10 latach)  | 
| Hanna Ochmann | II Liceum Ogólnokształcące im. rotmistrza Witolda Pileckiego w Mikołowie | G.T1 Wizja gminy Wyry w najbliższych 10 latach | 
| Natalia Mazur | IV LO Tychy | G.T3 Dziś nieużytek – jutro innowacyjne Centrum Zdrowego Odżywiania. Propozycja zagospodarowania wybranego terenu zgodnie z ideą rozwoju zrównoażonego | 
| Sandra Famuła | I LO Olesno | G.T5 Projekt utworzenia nowego rezerwatu przyrody na obszarze Górnego Śląska – RP Bukowe Skały | 
| Marcin Szołtysek | V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie | H.T2 Historia życia codziennego Górnoślązaków i jej wykorzystanie w turystyce | 
| Alicja Tokarczyk | Zespół Szkół Nr 2 im. Wojciecha Korfantego Jastrzębie-Zdrój | H.T2 Historia życia codziennego Górnoślązaków i jej wykorzystanie w turystyce. Nikiszowiec jako perła turystyczna górnośląska | 
| Paulina Musiolik | Zespół Szkół Urszulańskich w Rybniku | H.T2 Historia życia codziennego Górnoślązaków i jej wykorzystanie w turystyce  | 
| Anna Morys | II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej Katowice | H.T3 Pałace pamięci. Adaptacje historycznych założeń pałacowo-parkowych w regionie – tendencje, koncepcje, realizacje | 
| Tamara Kurek | I LO im. Leona Kruczkowskiego w Tychach | H.T4 Wielokulturowe społeczeństwo obywatelskie jako szansa rozwoju Górnego Śląska na przykładzie miasta Tychy | 
| Szymon Piecha | IV Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Rybniku | H.T4 Wielokulturowe społeczeństwo obywatelskie jako szansa rozwoju Górnego Śląska na przykładzie wybranej miejscowości | 
| Jerzy Konieczny | Zespół Szkół Poligraficzno-Mechanicznych w Katowicach | I.T1 Wodny świat Górnego Śląska. Gospodarcze, rekreacyjne i kulturowe atuty i możliwości | 
| Babuśka Jakub | V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie | I.T3 Mitologia i folklor Górnego Śląska. Czy utopce, Skarbnik i Meluzyna i inne straszki mogą pomóc w promocji regionu? | 
| Aleksandra Trawińska | I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Śniadeckiego w Zespole Szkół nr 2 Siemianowice Śląskie | L.T4 Najlepszy śląski pisarz! Przedstaw twórczość wybranego twórcy, ukazując artyzm jego dzieł na tle tendencji we współczesnej prozie | 
| Barbara Kremiec | Zespół Szkół Urszulańskich w Rybniku | SziD.T1 Atrakcyjność i znaczenie wybranych zabytków techniki i śladów dawnego przemysłu jako potencjału dla rozwoju ruchu turystycznego (o skali regionalnej, krajowej, europejskiej)  | 
| Aleksandra Chmielińska | II LO Rybnik | SziD.T2 Architektoniczne ikony. Modernizm międzywojenny i powojenny oraz współczesna śląska architektura jako tworzywo nowego obrazu regionu. | 
| Aleksandra Możdżeń | IV LO Katowice | SziD.T3 Muzyczny Górny Śląsk. Tradycje muzyczne Śląska i tytuł stolicy muzyki dla Katowic jako szansa dla nowego wizerunku regionu | 
| Mateusz Kowalski | Zespół Szkół Technicznych w Rybniku | SziD.T3 Muzyczny Górny Śląsk. Tradycje muzyczne Śląska i tytuł stolicy muzyki dla Katowic jako szansa dla nowego wizerunku regionu | 
| Anna Leśniewska | II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Konopnickiej Katowice | SziD.T4 SLŌNSKŎ GŎDKA W TEATRZE: NAIWNA PRÓBA CZY NOWA SZANSA DLA REGIONU? BADANIE OPINII DOTYCZĄCYCH OBECNOŚCI ŚLĄSKIEJ MOWY W PRZESTRZENI TEATRALNEJ | 
| Violetta Kowalska | ZSO nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Katowicach | SziD.T5 Kolory folkloru – od Zespołu Pieśni i Tańca “Śląsk” po regionalne zespoły folklorystyczne. Czy folklor śląski na scenie (muzyka, pieśń, taniec, strój ludowy) może być atrakcyjny dla widzów i czy potrzebny jest regionowi? Badania opinii społecznej.  | 
Finał VII edycji OWoGŚ odbędzie się w piątek 23 marca 2018 roku w Bibliotece Śląskiej w Katowicach.
Zgodnie z § 4. p. 4.2.3. Regulaminu zawody finałowe składają się z dwóch części: pisemnej i ustnej. Część pisemna polega na wypełnieniu specjalistycznego testu, obejmującego wiedzę i umiejętności z każdej z czterech dziedzin:
- geografii regionu (treści przyrodnicze i społeczno-gospodarcze),
 - historii Górnego Śląska ze szczególnym uwzględnieniem historii po 1740 roku,
 - literatury dotyczącej regionu oraz dialektu śląskiego,
 - sztuki i dziedzictwa kulturowego.
 
Do części ustnej kwalifikują się uczestnicy, którzy w części pisemnej spełnili następujące kryteria:
- przystąpili do testów w każdej z czterech dziedzin,
 - w każdym z podejść (części tematycznej) uzyskali co najmniej 20% punktów możliwych do uzyskania w danej części,
 - łącznie uzyskali co najmniej 50% punktów z sumy uzyskanej przez najlepszego uczestnika.
 
Część ustna odbywa się w tym samym dniu. Zadaniem uczestników jest przedstawienie swojej pracy konkursowej w formie prezentacji oraz udzielenie odpowiedzi na 2 pytania jury.
Materiały źródłowe do testu finałowego oraz szczegóły dotyczące przygotowania prezentacji oraz wymogi formalne zostaną podane uczestnikom finału na stronie internetowej Olimpiady, w terminie zgodnym z harmonogramem danej edycji, nie później niż na miesiąc przed terminem zawodów finałowych.
Zachęcamy nauczycieli i opiekunów do zabrania na finał również tych uczniów, którzy są zainteresowani udziałem w przyszłej edycji Olimpiady, aby mogli się zapoznać z formą wystąpień (maksymalna liczba osób towarzyszących to 4 osoby, prosimy o wcześniejsze potwierdzenie udziału na adres: slaskaolimpiada@gmail.comnajpóźniej do 15 marca).
You may also like
Archiwa
- październik 2025
 - czerwiec 2025
 - marzec 2025
 - grudzień 2024
 - listopad 2024
 - grudzień 2023
 - październik 2023
 - wrzesień 2023
 - marzec 2023
 - styczeń 2023
 - grudzień 2022
 - listopad 2022
 - październik 2022
 - czerwiec 2022
 - maj 2022
 - luty 2022
 - grudzień 2021
 - luty 2021
 - listopad 2020
 - październik 2020
 - wrzesień 2020
 - sierpień 2020
 - lipiec 2020
 - marzec 2020
 - luty 2020
 - grudzień 2019
 - listopad 2019
 - październik 2019
 - wrzesień 2019
 - sierpień 2019
 - czerwiec 2019
 - maj 2019
 - kwiecień 2019
 - marzec 2019
 - luty 2019
 - styczeń 2019
 - grudzień 2018
 - październik 2018
 - wrzesień 2018
 - sierpień 2018
 - czerwiec 2018
 - maj 2018
 - kwiecień 2018
 - marzec 2018
 - luty 2018
 - styczeń 2018
 - październik 2017
 - wrzesień 2017
 - lipiec 2017
 - czerwiec 2017
 - maj 2017
 - kwiecień 2017
 - marzec 2017
 - luty 2017
 - listopad 2016
 - październik 2016
 - czerwiec 2016
 - marzec 2016
 - luty 2016
 - styczeń 2016
 - grudzień 2015
 - listopad 2015
 - październik 2015
 - sierpień 2015
 - czerwiec 2015
 - maj 2015
 - marzec 2015
 - luty 2015
 - styczeń 2015
 - grudzień 2014
 - październik 2014
 - wrzesień 2014
 - sierpień 2014
 - maj 2014
 - marzec 2014
 - luty 2014
 - styczeń 2014
 - grudzień 2013
 - listopad 2013
 - październik 2013
 - wrzesień 2013
 - sierpień 2013
 - czerwiec 2013
 - maj 2013
 - kwiecień 2013
 - marzec 2013
 - luty 2013
 - styczeń 2013
 - grudzień 2012
 - listopad 2012
 - październik 2012
 - wrzesień 2012
 - lipiec 2012
 - czerwiec 2012
 - maj 2012
 - kwiecień 2012
 
Calendar
| P | W | Ś | C | P | S | N | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | |||||
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
| 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 
| 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 
| 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |